2011. december 18., vasárnap

Karácsonyi hógolyó


Hamarosan itt a karácsony, így eljött a sütikészítés ideje. Ez a recept egészen Kolozsvárról érkezett hozzám.  Magdi néni sütötte meg családjának, majd elküldte a lányának, aki éppen akkor sütötte meg amikor én is ott voltam. Nagyon tetszett a süti, így elkértem a receptet. Ki sem bírtam másnapig, hogy megsüssem. Az alaprecepten kicsit változtattam, hogy karácsonyi ízvilágot kölcsönözzek neki. Nagyon finom lett, egyszerű, gyors és látványos süti, mindenkinek ajánlom. 
Utólag is köszönöm Magdi néninek a receptet.

Hozzávalók:
220g csokoládé( bármilyen lehet, jöhetnek a csokimikulások is, én étcsokit használtam)
100g margarin
100 g vagy 150g porcukor , ez attól függ , hogy ki milyen édesszájú ( én 100-al készítettem)
1 ek méz
3 egész tojás
2 tk sütőpor
225 g finomliszt
fél narancs reszelt héja, 1 tk fahéj, pici só
porcukor, darált dió, kókuszreszelék a forgatáshoz


A csokit,margarint,mézet,sót megolvasztjuk, ki hogyan szokta, gőz felett, mikróban vagy csak natúr a tűzhelyen, a lényeg, hogy ne égessük meg. Belekeverjük a porcukrot, majd egy kicsit várunk, hogy kihűljön. Ezután jöhet a robotgép ,amivel beledolgozzuk apránként a tojásokat, sütőport, lisztet , a narancs héját és a fahéjat. Ilyenkor még kicsit nyúlós állagú. 2 órát hideg helyen pihentetjük, majd dió nagyságú golyókat formálunk belőle, amit beleforgatunk dióba, kókuszba, vagy porcukorba. Eredeti receptbe csak porcukor van. 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig sütjük.















2 megjegyzés:

  1. Ez tényleg gyorsan elkészíthető és finom lehet!
    Mentem a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Várom a visszajelzést, hogy hogy ízlett :)

    VálaszTörlés