2011. december 29., csütörtök

Szilveszteri tepertős-túrós pogácsa



 Először is ez a recept túrós pogácsának indult, de észrevettem, hogy egy kevés tepertő maradt még, így ezt is beletettem. 
Első lépésként megkérdeztem a kis segítőmet , hogy sütünk-e. Természetesen igent mondott. 

Jöhetnek a hozzávalók:

80 dkg finomliszt
50 dkg túró
50 dkg margarin
2 tojás
1 ek só
1 cs sütőpor
30 dkg tepertő(én libatepertőt használtam)
őrölt bors

A lisztet,túrót,margarint,tojást,sót és sütőport összegyúrjuk.


Pihentetjük legalább egy éjszakát vagy 4-5 órát. A tepertőt ledaráljuk, de aki nem szeret mosogatni  az nyugodtan reszelje le a sajtreszelőn . Én most próbáltam először, mivel nem akartam összerakni a darálót erre a kicsi mennyiségre, és lám sikerült. Fűszereztem borssal.
A tésztát kinyújtottam téglalap alakúra, amennyire csak lehet. Ezután rákentem a tepertőt és a szokásos módon összehajtottam(egyik oldal 1/3-ad része, rá a másik oldal, majd fordítás keresztbe, behajtani jobbról balról mint a könyvet, végül becsukjuk a könyvet). Na jó lehet , hogy ez bonyolultan hangzik, mindenki csinálja úgy ahogy szokta, aki meg még nem csinált ilyet, az csak tekerje fel mint a bejglit, majd hajtsa kettőbe. 
Pihentetjük fél órát, ezután ujjnyi vastagra nyújtom, beirdalom, szaggatom és előmelegített sütőben 200 fokon pirosra sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése