2011. május 17., kedd

Mentás-citromos csokitorta










Édesanyám szülinapjára készült ez a torta. Szereti a mentás étcsokit . Innen jött az ötlet a mentás krémhez, de így a krém elég édeskés ezért dobtam hozzá egy kis citromlevet és héjat,na így már jó lett az íze.
Az első csokoládé levelem, egyszerű és látványos díszítés. Szerintem többször is fogom alkalmazni.

Hozzávalók:

18 cm-es 5 tojásos piskóta : 2 ek teljes kiőrlésű liszt, 1 ek rétesliszt, 2 ek kakaópor, 1 ek olaj  , 5 ek cukor, 5 tojás.

A szokásos módon készítem. Fehérje felverése, cukor,pici só,sárgája, olaj, liszt és kakaópor.
Krém:

5 dl szójatejből( lehet más tej is) 5 ek teljes kiőrlésű lisztből és 2 ek cukorból tejkrémet főzök, hagyom hűlni, 25 dkg habosra vert margarint keverek bele, ha nem elég édes még teszek bele cukrot,majd felezem a krémet. 
Az egyik felébe 2 ek kakaót keverek .
A másik felébe botmixerrel 10-15 mentalevelet keverek, fél citrom héját reszelek bele és egy kis levet is öntök hozzá ízlés szerint.

A tortát 2 részre vágtam és megkentem a mentás krémmel. A csokis krémmel vékonyan bevonom, majd olvasztott csokival bevonom az egész tortát. 
A rózsaleveleket megmostam és megtöröltem, majd a fonák részét belemártom a csokiba, kb 2-3 mm vastagon, megvárom míg megdermed, ezután óvatosan leszedem a leveleket és lám készen is vannak a csokilevelek. A maradék csokikrémmel rögzítem a leveleket és díszítem a tortát.




4 megjegyzés:

  1. ez nagyon szép lett! kiszúróval csináltad a leveleket vagy sablonnal?
    nekem is tetszik ez a plasztik csoki-dolog, lehet én is kipróbálom. ha van kedved nézz be az én blogomba is! :)

    VálaszTörlés
  2. örülök,hogy tetszik.
    Csoki levelek: sablon? kiszúró?? áááá ilyesmire nem kell költeni, elég egy pár megmosott rózsalevél + olvasztott csoki. Belemártod a levelek fonákát a csokiba(kb 2-3 mm legyen rajta), pár másodperc múlva megszárad , majd lehúzod a levelet és kész a csokilevél. Amit a képen látsz azt elsőre próbáltam, szóval bárkinek sikerülhet nem bonyolult. Üdv a blogolók között, aranyos a cicás tortád.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon elegáns torta! Szuperek a rózsalevelek. Erről a technikáról még nem hallottam, de alig várom, hogy kipróbálhassam.
    További jó sütögetést és sok jó ötletet kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Cecilia örülök, hogy Erdélyből ellátogattál hozzám :) Nagyon szépek a tortáid, sok jó ötletet látok nálad is, a csokis technikámat még én is csak most kísérletezem ki. Várom a képeket a rózsaleveleidről! :) További jó sütögetést!

    VálaszTörlés