2014. február 6., csütörtök

Részeges hájas tészta



Rengetegféle hájas recept van itt is ott is , gondoltam megpróbálok egyet magamtól. Ebből is abból is szemezgetve készült el ez a recept. Nagyon jó réteges tésztát kapunk. Ja és miért is részeges? Elsősorban, mert sós rúd készült belőle és bárhogy is sütöttem sikeresen eldőltek. Nem csodálom, hiszen a tésztájában jó kis házi pálinka van. Igen , alkohol van benne, meg ecet is és amikor kisül nem is lehet érezni. Kicsit zsírosnak tűnik, de ettől lesz szép réteges. A háj mennyiségén lehet csökkenteni , így csökken a zsírtartalma is. Ez most sósnak készült, de lekvárral is finom lehet, sőt krémes lapnak is kiváló.

Hozzávalók: 
1 kg finomliszt
40 dkg darált háj
2 tojás
4 ek tejföl
4 ek házi pálinka
4 ek 10%-os ecet
4 tk só
víz

A hájon kívül minden hozzávalót összegyúrunk lágy tésztának. Puhának kell lennie; leváljon a kezünkről és ne ragadjon. Kinyújtjuk  téglalap alakúra, majd megkenjük a háj felével. Jöhet a hajtogatás. Ki ki ahogy szokta, aki meg nem ismeri rengetegféle módszer van már a neten lehet abból szemezgetni. Vagy kérdezzük meg a nagyitól, anyutól, szomszédtól..... Én most éppen úgy készítettem, hogy a tészta feléhez behajtottam jobbról-balról, majd fentről le a kétharmadáig és lentről fel az egészre. Ezután pihent, hát hogy mennyit? ( kb 1 óra, de lehet elég neki fél is) ki tudja közben mást csináltam :), a lényeg hogy úgyis érezzük hogy mikor engedi a tészta , hogy dolgozzunk vele. Ezután ismét nyújtás , a maradék háj rákenése és hajtogatás. Végül még egyszer hajtogattam, összesen 3 hajtás kell , akkor biztos réteges lesz.


     
  Na ez az alaptészta , ezt kell kinyújtani amennyire csak tudjuk és vagy sósnak, vagy édesnek  220 fokon előmelegített sütőben pirosra sütni.
Amint látjátok nem kell megijedni ha eldőlnek , hiszen ez részeges hájas :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése