2012. január 29., vasárnap

Sajtos kifli







Még decemberben készítettem ezt a nagyon finom , omlós kiflit. Akkora sikert aratott, hogy nem győztem sütni. Egy tepsi kisült, kicsit hűlt és már el is fogyott, ezután jött a következő és így tovább. Ekkora sikerre nem is számítottam. 

A kiskuktám ismét segített a tészta összeállításában. 


Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
30 dkg rétesliszt
5 dkg élesztő
1 dl étolaj
2 tojás
2 dl tejföl
1 ek só
1 dl tej
1 kk cukor
25 dkg reszelt sajt(többfélével biztos finomabb én csak trappistát használtam)
25 dkg puha margarin
ízlés szerint őrölt bors, őrölt kömény , pirospaprika
tojás a kenéshez


         A tejben felfuttatom az élesztőt a cukorral, majd a liszttel tejföllel olajjal, sóval és tojással tésztát gyúrok. Meleg helyen duplájára kelesztem, majd tésztát ismét átgyúrom és 3 cipóra osztom. Hagyom kicsit pihenni, amíg a sajtot a fűszerekkel és a margarinnal habosra keverek.
      Ezután téglalap alakúra nyújtom az egyik cipót, amilyen vékonyra csak tudom. A tésztát átteszem egy másik deszkára, vagy lehet egy műanyag tálcára is. Ezt a lapot megkenem a margarinos sajt egyik felével. Kinyújtom a második cipót, ráteszem a már megkent lapra, majd ennek a tetejét is megkenem a maradék krémmel. Végül jöhet az utolsó cipó nyújtása, ez is rákerül a két tésztalap tetejére.
        Az így kapott töltött tésztát éles késsel 5x5-ös négyzet alakúra vágom(vagy ahogy sikerül), majd minden négyzetet az egyik átló mentén háromszögre vágok. Na jó ez nagyon matekosan hangzott :), de már marad így.
       A háromszögeket feltekerem kiflinek, tojással megkenem és kelni hagyom 20 percet. 200 fokon előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöm. Amíg sül már készítem is a többit. Próbáljátok ki, nagyon finom :)



2 megjegyzés: