2011. augusztus 18., csütörtök

Dinnyetorta-Dinnyefesztivál 2011 ínyencverseny első helyezet






              Idén is beneveztem az ínyenc versenyre és lám elnyertem az első helyezést. Igaz csak én vettem részt egyedül, más ellenfelem nem akadt, na jó de az első hely akkor is első :)). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már 2 éve is versenyeztem, akkor többen voltunk és akkor is elnyertem az első helyet egy tortával. Szóval minden kedves sütőtársam, ha van kedvetek 2012-ben mérjük össze sütnivalónkat a Dinnyefesztiválon Medgyesegyházán. Lehet sós, édes, süti vagy más étel a szabály csak annyi, hogy legyen benne dinnye .


Elég sokat gondolkodtam, hogyan készítsek el egy dinnye kinézetű és ízű tortát. Végül is sikerült, csak a magok hiányoznak a belsejéből.
Ahogy látjátok kívül zöld bevonat van , belül viszont rózsaszín krém és rózsaszín tészta. Először is a tészta egyszerű piskóta tészta színezékkel. A piskótát ketté vágtam és az egyik felét rátettem a tálcára, majd visszatettem rá a kör sütőforma oldalát. Ezután pudingból, túróból, sárgadinnyepépből és zselatinból krémet készítettem, amit beleöntöttem a formába. Megvártam míg megdermedt, majd a tetejére raktam a maradék piskótát és az egészet vékonyan bevontam még egy kis krémmel. Ezután jött a csavar az egészben. Egy újabb, de nagyobb sütőformát helyeztem a torta köré és az üres részeket teleöntöttem a zöld pépemmel (sárgadinnye pép ízesítve+ zselatin). Az egésszel nagyon óvatosan kellett bánni nehogy kifollyon . Végül díszítettem.
Találkozunk jövőre várok minden kedves vetélytársat.  



3 megjegyzés:

  1. Gratulálok az első helyezéshez! Rászolgáltál, nagyon szép tortákat csinálsz!

    VálaszTörlés
  2. kérhetek egy pontos receptet? milyen pudingot használtál, miből mennyi kell, stb.? :)

    VálaszTörlés