2011. szeptember 7., szerda

Habkönnyű ananászos citromtorta






Volt osztálytársam húgának készült ez a torta. A fogadtatásról még nem kaptam visszajelzést ,mivel kb most szelhetik. Gyümölcsöset kértek, külön nem szabták meg , hogy milyen legyen , így az ananász és a citrom mellett döntöttem, mert szerintem a savanykás ízvilág elég jól megy a cukormasszához.

Hozzávalók: 7 tojásos piskóta
2 cs tejszínhabpor+ 3 dl tej
1 cs van. puding
2 ek cukor ,pici só
1 kis doboz "jóféle" citromos joghurt
2 citrom leve, fél reszelt héja
1 cs étkezési zselatin
1 doboz ananászkonzerv
házi baracklekvár

                  A pudingot a cukorral,sóval megfőzöm, majd hagyom hűlni. A piskótát kettévágom, majd a tortaforma oldalát ráteszem a tálcára, mehet bele a piskóta fele(én a piskóta felső részét szoktam beletenni lefelé fordítva, mert így a maradék piskóta szebbik fele kerül a torta tetejére) .A tejszínhabport keményre felverem, majd tovább verve bele teszem a pudingot,joghurtot,citromot+ héját és habosra kikeverem. Az ananászt kisebb darabokra vágom és beledobom a krémbe. Az ananász levét felforrósítom, elkeverem benne a zselatint és a krémbe belekeverem.
   A krémet beleöntöm a tortaformába, majd hűtöm. Amikor megdermedt a krém, körülvágom a formát és leveszem a tortáról, jöhet a piskóta másik fele a tetejére. Ha a krém kicsit kilóg levágom, formára igazítom. A megtöltött tortát házi baracklekvárral lekenem, majd a hűtőbe teszem, míg kicsit beszívja a piskóta a lekvárt.

      Ezután jöhet a díszítés. Külön kéket kértek, meg hogy ne legyen nagyon lányos(rózsaszín rózsaszínnel) viszont hangjegyek is kellettek .
Hát így sikerült. A csoki írássommal nem vagyok megelégedve, de ki gondolta volna, hogy ilyen meleg lesz ma. Írás közben egyből meg szokott keményedni a csoki, de ma valahogy nem akart és az írás kicsit megfolyt. Na mindegy  most már nincs mit tenni, legközelebb jobban sikerül. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése