2011. január 23., vasárnap

Magvas tejfölös kenyér


 Az egész recept úgy kezdődött, hogy addig addig sütögettem az egyik karácsonyra, hogy újévre kimaradt egy csomó szavidős tejfölöm. Mit is kezdjek vele?-gondoltam. Ennyi pogit nem eszünk meg. Úgyhogy kenyér lett belőle. Mindent összepakoltam hozzá, összegyúrtam , sütöttem, és siker a családnak ízlett. Ezután a receptet letisztáztam, mert mégsem rakhatok fel egy olyat, hogy egy kicsi ez egy kicsi az ... :)

Hogy hogy nem ma megint kinyitom a hűtőt, hát mit látok megint maradt szavidős tejfölöm. Elővettem a jól bevált receptet és tessék itt az eredmény megosztom veletek.

Hozzávalók:

  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 50 dkg finom liszt
  • 5 dkg élesztő (3 dl meleg vízzel, 1 teáskanál cukor, 2 evőkanál liszttel felfuttatom)
  • kb 1 nagy doboz tejföl-vagy amennyit felvesz
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál só
  • 10-15 dkg magvak (tök, napraforgó, len, szezám, kömény)

Elkészítés:

Fontos, hogy minden alapanyag langyos legyen!!!
A hozzávalókat lágy tésztává dolgozom, egy kicsit még ragad is (így könnyebben kel). Kb 1-1,5 órát kelesztem, majd újra átgyúrom még egy kis liszttel, hogy rugalmas tésztát kapjak.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom, a tetejét vízzel megkenem, és szórok rá lisztet, majd bevagdosom. Kb. még 1 órát (duplájára) kelesztem. 200 fokos sütőben, alul felül, nem légkeveréssel 40-60 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy készen van-e. Biztos ami biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése