2011. január 22., szombat

Étcsokis torta

Disznóvágásra készültünk,amikor az ötlet született , hogy a vasárnapi süti ez a torta legyen. Vendégeink is voltak akik még nem vettek részt disznótoron . Aki ismeri, hogy ez mivel jár az tudja, hogy húst hússal esznek ilyenkor. Szóval nálunk is ez volt, így elkél egy kis édesség is az asztalon. 
A képen látható torta a recept kétszerese, mivel nagy volt a csapat.

Hozzávalók:
6 tojásos kakaós piskóta pillekönnyű piskótatekercs szerint készítem
Krém:
1 l tej
10 ek liszt
10 dkg jó minőségű étcsokoládé
4-5 ek holland kakaó por
pici só 
5-6 ek cukor, akinek ez kevés tegyen többet
kb 25 dkg "olcsó" margarin- ezt azért szeretem, mert több benne a víz és így habosabb lesz, könnyebb és jobb a tartása
2 ek cseresznyés brandy 
1 üveg meggybefőtt
házi sárgabarack lekvár

Díszítéshez 1 tábla étcsokoládé kockára vágva. 

A piskótát előző nap megsütöttem. A krémhez a tejet a cukorral,sóval,csokival felforralom, majd a liszttel besűrítem. Az egészet kihűtöm. A margarint felhabosítom jöhet bele a tejkrém apránként,majd a kakaópor és a brandy. Ha nincs tartása rakjunk bele még margarint.
A piskótát kettévágom megkenem kevés krémmel megszórom meggyel, majd ismét egy kis krém. A piskóta másik felét jól megkenem a lekvárral és ráborítom a tortára. 
A kész sütit bevonom a maradék krémmel, végül díszítem. 
A fehér krém porcukor margarinnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése