2011. március 18., péntek

Emeletes focitorta




       Elkészült az első focilabdám,torta formátumban. a kivitelezésen elég sokat gondolkodtam és próbáltam ötleteket keresni, de nem nagyon találtam.
A téglalap alakú elég egyszerű volt, alap sütés ,torta töltés bevonás, egy kis fű és kész, na de mi legyen a labdával?
      Volt aki szűrőben sütötte az alapot, vagy töltött kör alapokból kifaragta, de nekem ez nem nagyon tetszett.
Végül is kerestem egy félgömbre hasonlító tárgyat, ez egy műanyag tésztaszűrő lett, ami nem teljesen volt félgömb. Az alja egy kicsit le van csapva, sebaj majd megoldom krémmel az igazítást , gondoltam magamba.
     Először is sütöttem egy vékony négyzet alakú piskótalapot, amit sütés után letakartam pár másodpercre benedvesített konyharuhával, hogy ne száradjon ki. A tésztaszűrőt kibéleltem fóliával és a tésztalapot belesimítottam. Ahol sok volt a tészta háromszög alakban kivágtam . Megkentem krémmel és rétegezve tésztalapokkal megtöltöttem. Egy éjszakát hagytam összeérni. Ezután kiborítottam a tortatálcára és csodák csodájára amikor levettem a fóliát, félgömböt kaptam,úgyhogy nem kellett a tetejére sok krém.
Bevontam a cukormasszával . A hatszöget és az ötszöget lemásoltam papírra egy focilabdáról. A sablonok alapján  berajzolta a labdát, majd a megfelelő részeket feketével festettem.

A zöld alapra beszúrtam 4 oszlopot, erre tettem rá a labdát.

Egyébként a torta csokis, rumos ,meggyes ízesítésű volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése