2011. február 15., kedd

Málnahab karamellás ropogóssal

Nálunk éppen fagyasztó ürítés folyik, így minden ami már régen benne van abból találok ki sütit.
Maradt még 1 csomag málna is kb 20 dkg, ebből készült a vasárnapi könnyű desszert. Találtam még leveles tésztát is ,ez állandó lakója a fagyasztónknak,mert ha váratlan vendég érkezik gyorsan lehet belőle nasit készíteni.

Hozzávalók:

1 cs leveles tészta (én a legjobbat a Lidl-ben vettem, nem drága és nem zsíros, viszont kiadós)
20 dkg málna
2 cs tejszínhabpor+leírás szerinti tej
1 cs zselatin fix
1 citrom leve+héja
pici só
cukor ízlés szerint(lehet édesítővel is)

A tejszínhabport kemény habbá verem,ízesítem. A málnát villával összetöröm, majd a habhoz adom. Végül belekeverem a zselatin fixet ( csak egy kis tartás miatt teszem bele,mivel ez nem egy kemény hab).
A leveles tésztát 2-3 mm vastagra kinyújtom,bekenem tejjel és megszórom kristálycukorral,háromszögbe vágom, 230 fokon pirosra sütöm. Ha nem lesz karamell a cukorból, akkor  még a grill fokozaton rápirítok. FIGYELEM ekkor nagyon figyeljetek oda mert hamar megéghet,mint ahogy a képen is látszik az egyiken.
 
Ezt a tésztát használtam már krémesnek is. A teteje karamelles volt. Egyből elfogyott.
Aki a sósat szereti, szórhat rá egy kis sajtot. Úgy is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése